« Takaisin

Opettajan ohje: Moodle: H5P – Interactive Video

 

Interactive Video-aktiviteetilla opettaja voi luoda vuorovaikutteisen videon. Videoon voi lisätä muun muassa kuvia, taulukoita, tekstiä ja linkkejä sekä testejä (Monivalinta, täytä aukot, drag and drop, yhteenveto).

Interactive Video-aktiviteetin luominen (video)

Interactive Video-aktiviteetin luominen (teksti)

1. Lisää aktiviteetti:

2. Valitse H5P:

2. Anna nimi ja kuvaus:

3. Valitse Editorista Interactive Video:

4. Lisää video koneeltasi tai linkistä. Tiedoston maksimikoko on 16 MB. Voit lisätä samasta videosta useamman version toimivuuden takaamiseksi (esim. MP4 ja WebM):

5. Edit copyright-painikkeesta pääset asettamaan tekijänoikeustiedot. Aloitusnäkymän valinnat kohdasta voit antaa videolle otsikon ja esittelykuvan.

6. Vaihda “Lisää toiminta tai tehtävä”- välilehdelle:

7. Lisää tekstielementti:

8. Aseta aika jolloin tekstipainike näkyy, sen nimi ja sisältö (Text). Kun oppilas klikkaa painiketta hän näkee sisällön. Voit klikata “Pysäytetään”-täppää jos haluat että video pysähtyy kun tekstipainiketta klikataan

:

9. Raahaa tekstipainike haluamaasi kohtaan:

10. Lisää kuva:

11. Aseta aika jolloin kuvapainike näkyy, sen nimi ja kuva (Add):

12. Voit lisätä lisää elementtejä samaan tapaan. Kun olet valmis, vaihda Yhteenvetotehtävä-välilehdelle:

13. Lisää haluamasi väittämät. Add väittämä- napista saat uuden väittämän kyseiseen ryhmään. Add-väittämät napista saat uuden väittämäryhmän:

14. Lisää palautealueita Add alue-napista:

15. Kun olet valmis, klikkaa Tallenna ja näytä

 

Kuva: https://en.wikipedia.org/wiki/Red_fox (CC BY-SA 2.0)

Video: https://stock.adobe.com/fi/collections/rtTdcTEhi7eWCw6n4I7smAl5gf2zSQxA?load_type=video+lp&filters%5Bcontent_type%3Avideo%5D=1

 

 

 

« Takaisin

Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa henkilöstölle, Oamk , OHJE, Ohjeet & tiedotteet, oppimisympäristöt and tagged , , , . Lisää permalink suosikkeihisi. Seuraa tänne tulevia kommentteja RSS-feedin avulla. Jätä kommentti tai trackback: Trackback URL.
Kirjaudu sisälle kommentoidaksesi tätä artikkelia