« Takaisin

Näin päivität Zoomin omalle koneellesi

Zoomista tuli uusi 5-versio huhtikuun lopussa. Uudessa versiossa on tärkeitä tietoturvapäivityksiä, joiden vuoksi versiopäivitys on pakko tehdä. Asian pakottamiseksi, vanhat 4-versiot lakkasivat toimimasta touko-kesäkuunvaihteessa.

Tarkista, mikä versio sinulla on Zoomista ja päivitä se tarvittaessa

  1. Avaa Zoom-sovellus koneellasi
    (Windows-koneella ohjelmien avaaminen on nopeinta, kun painat Win-näppäintä ja alat kirjoittaa ohjelman nimeä, eli tässä tapauksessa todennäköisesti pelkkä z-kirjain löytää Zoomin ensimmäiseksi hakutulokseksi; tarvittaessa jatka kirjoittamista kunnes näet Zoomin ensimmäisenä hakutuloksissa ja valitse se esimerkiksi painamalla Enter-näppäintä.)
  2. Zoom-sovelluksen aloitusnäkymän alareunasta näet, mikä versio sinulla on käytössä:
    Kuvassa näkyy kirjautumispainikkeen alla versiotieto, eli Version 5.0.0
    (Tai jos olet jo kirjautunut, avaa oikean yläkulman profiilivalikko, valitse Help ja About Zoom)
  3. Jos sinulla on käytössä versio, joka alkaa numerolla 4, päivitä sovellus. Jos versio on 5.0.0 asia on osaltasi kunnossa.
  4. Jos sinun pitää päivittää sovellus, päivitysohje riippuu siitä, onko käytössäsi
    1. ICT-palveluiden ylläpitämä Windows-kone, johon Zoom on asennettu Software Centerin kautta, vai
    2. jokin muu kone (esim. macOS), jolloin asennus hoituu Zoomin kautta.

Näin päivität Zoomin ICT-palveluiden ylläpitämälle Windows-koneelle (vain henkilökunta):

  1. Ota VPN-yhteys Oamkin KK-verkkoon.
  2. Avaa Software Center
  3. Hae Zoom näkyviin applications/Sovellukset-näkymän hakukentän kautta ja asenna 5.0-versio

Huom. Jos asennus ei onnistu, vaikka olet VPN-verkossa (eli saat ilmoituksen ”Status: Failed”),  tämä voi auttaa:

  1. Avaa Control Panel ja valitse Configuration Manager
  2. Actions-välilehdellä, valitse Discovery Data Collection Cycle ja paina Run now.
  3. Kokeile sitten asentaa Zoom uudestaan.

Näin päivität Zoomin itse ylläpitämällesi koneelle (ohje pätee myös macOS-käyttäjille):

  1. Kirjaudu sovellukseen
    1. (jos olet oamkilainen, käytä aina kirjautuessasi Single Sign On eli SSO-vaihtoehtoa Oamkin tunnuksilla)Valitse SSO-kirjautuminen
    2. Seuraavassa näkymässä, anna Company domain -kohtaan osoitteeksi oamk.zoom.us
    3. Kirjaudu Zoomiin Oamkin käyttäjätunnuksella ja sen salasanalla
  2. Avaa oikean yläkulman profiilivalikko ja valitse Check for Updates -vaihtoehto.
  3. Zoom kertoo sinulle versiotiedot ja kehottaa päivittämään sovelluksen; paina Update ja anna Zoomin päivittyä.

« Takaisin

Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa English version available, henkilöstölle, Oamk , OHJE, Ohjeet & tiedotteet, opiskelijoille and tagged , , . Lisää permalink suosikkeihisi. Seuraa tänne tulevia kommentteja RSS-feedin avulla. Jätä kommentti tai trackback: Trackback URL.
Kirjaudu sisälle kommentoidaksesi tätä artikkelia