« Takaisin

Näin päivität Zoomin omalle koneellesi

Zoomin uusin versio on 5.4.3. Uudessa versiossa on tärkeitä päivityksiä, joiden vuoksi versiopäivitys pitäisi tehdä. Asian pakottamiseksi, 5.2.0 tai sitä vanhemmat versiot lakkaavat toimimasta nyt viikonlopun aikana, eli maanantaina 7.12.2020 sinulla pitäisi olla tuore versio käytössäsi.

Tarkista, mikä versio sinulla on Zoomista ja päivitä se tarvittaessa

  1. Avaa Zoom-sovellus koneellasi
    (Windows-koneella ohjelmien avaaminen on nopeinta, kun painat Win-näppäintä (Macissa CMD+SPACE) ja alat kirjoittaa ohjelman nimeä. Tässä tapauksessa todennäköisesti pelkkä z-kirjain löytää Zoomin ensimmäiseksi hakutulokseksi. Tarvittaessa jatka kirjoittamista kunnes näet Zoomin ensimmäisenä hakutuloksissa ja valitse se esimerkiksi painamalla Enter-näppäintä.)
  2. Zoom-sovelluksen aloitusnäkymän alareunasta näet, mikä versio sinulla on käytössä:
    Zoom-sovelluksessa näet versiotiedon kirjautumispainikkeen alla.
    (Tai jos olet jo kirjautunut, avaa oikean yläkulman profiilivalikko, valitse Help ja About Zoom)
  3. Jos sinulla on käytössä jokin muu versio kuin 5.4.3, päivitä sovellus. (Jos versio on 5.2.0 tai uudempi, se toimii vielä, mutta päivitys on silti hyvä tehdä).
  4. Jos sinun pitää päivittää sovellus, päivitysohje riippuu siitä, onko käytössäsi
    1. ICT-palveluiden ylläpitämä Windows-kone, johon Zoom on asennettu Software Centerin kautta, vai
    2. jokin muu kone (eli kaikki opiskelijat sekä Mac-käyttäjät), jolloin asennus hoituu Zoomin kautta.

Näin päivität Zoomin ICT-palveluiden ylläpitämälle Windows-koneelle (vain henkilökunta):

  1. Ota VPN-yhteys Oamkin KK-verkkoon.
  2. Avaa Software Center
  3. Hae Zoom näkyviin applications/Sovellukset-näkymän hakukentän kautta ja asenna 5.4.3-versio

Huom. Jos asennus ei onnistu, vaikka olet VPN-verkossa (eli saat ilmoituksen ”Status: Failed”),  tämä voi auttaa:

  1. Avaa Control Panel ja valitse Configuration Manager
  2. Actions-välilehdellä, valitse Discovery Data Collection Cycle ja paina Run now.
  3. Kokeile sitten asentaa Zoom uudestaan.

Näin päivität Zoomin itse ylläpitämällesi koneelle (ohje pätee myös macOS-käyttäjille):

  1. Kirjaudu sovellukseen
    1. (jos olet oamkilainen, käytä aina kirjautuessasi Single Sign On eli SSO-vaihtoehtoa Oamkin tunnuksilla)Valitse SSO-kirjautuminen. (Sign in with SSO).
    2. Seuraavassa näkymässä, anna Company domain -kohtaan osoitteeksi oamk.zoom.us
    3. Kirjaudu Zoomiin Oamkin käyttäjätunnuksella ja sen salasanalla
  2. Avaa oikean yläkulman profiilivalikko ja valitse Check for Updates -vaihtoehto.
  3. Zoom kertoo sinulle versiotiedot ja kehottaa päivittämään sovelluksen; paina Update ja anna Zoomin päivittyä.

« Takaisin

Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa [:fi]saavutettava ohje[:en]accessible guideline[:], English version available, henkilöstölle, Oamk , OHJE, Ohjeet & tiedotteet, opiskelijoille and tagged , , . Lisää permalink suosikkeihisi. Seuraa tänne tulevia kommentteja RSS-feedin avulla. Jätä kommentti tai trackback: Trackback URL.
Kirjaudu sisälle kommentoidaksesi tätä artikkelia