« Takaisin

Yleisiä puhelinohjeita henkilöstölle

Tutustu Oamkin tietoturvavastaavan vinkkeihin älypuhelinten ja tablettien käyttäjille.

Puhelinvaihdeympäristömme ja liittymämme ovat Telian VIP-palvelussa. 


Palvelunumeroiden käyttö

Oamkin liittymissä on käytössä palvelunumeroestoluokka P3, mikä tarkoittaa, että ajanviete- ja aikuisviihdepalvelunumeroiden käyttö on estetty. Yleishyödylliset palvelut ja asiointipalvelut ovat mahdollisia, mutta varmistathan ennen palvelunumeroiden käyttöä yksikkösi/esimiehesi linjaus niiden käytössä. Huom! Ethän käytä numerotiedustelua, vaan Fonecta Caller -palvelua.

Soittaessasi tai tekstiviesteillessäsi vastaanottaja näkee aina mobiilinumerosi. Voit käyttää palvelunumeroita vapaasti omaan laskuusi: Kun käytät palvelunumeroita 151-liitteellä, lasku kohdistuu henkilökohtaiseen laskuusi. (P3 estoluokka on tässäkin käytössä.)


Puhelimen käyttö ulkomailla

Jos olet lähdössä työmatkalle ulkomaille ja sinun tulee käyttää puhelimen dataa siellä, niin ota yhteyttä puhelinasioihin ennen työmatkaasi, jotta puhelinasioista vastaavat voivat tarkistaa, että liittymässäsi on lupa ulkomaan datan käyttöä varten. Muistathan, että et saa käyttää työpuhelintasi omalla lomamatkallasi ulkomailla: Oamk laskuttaa näissä tapauksissa käyttäjältä erikseen kaikki ulkomaan datasiirrot, jos matka ei ole työmatka.


Puhelimen hävitessä

Laita heti viestiä osoitteeseen puhelinasiat@oamk.fi, niin suljemme liittymän väliaikaisesti. Ota yhteyttä myös osastosi puhelinvastaavaan, niin hän hoitaa liittymän avauksen ja uuden puhelimen hankinnan. Pidä hyvää huolta puhelimestasi: ethän esim. kuljeta sitä housujen takataskussa. Aseta puhelimeen automaattilukitus, joka menee päälle heti kun puhelinta ei käytetä.


Työpuhelimella ei saa soittaa työhön kuulumattomia puheluita

Tällä hetkellä aiemmin käytössä ollut 151-palvelu ei ole käytettävissä. Oamkissa työpuhelin ei ole luontaisetu, joten sillä saa soittaa vain työpuheluita, ei yksityisiä puheluita.


Oamkin turvallisuustiedotteet (kriisiviestintä)

Oamkissa on käytössä SecApp-sovellus, jonka kautta saat puhelimeesi henkilöturvallisuuden varmistamiseen liittyviä häiriötiedotteita. Lataa SecApp-sovellus Play-kaupasta, AppStoresta tai Windows market placesta. Puhelinnumerosi on käyttäjätunnuksesi palvelussa ja sinun pitää luoda sille oma salasana. Huomaa, että salasana ei saa olla sama kuin sähköpostisi salasana. Tutustuthan huolella SecAppin paikannusasetuksiin, etenkin jos kuljetat puhelinta mukanasi myös työajan ulkopuolella. (Tarvittaessa löydät SecAppin käyttöohjeen Heimosta kriisiviestinnän sivulta.) Oamkin SecApp-yhteyshenkilö on Janne Jokilehto.


Telian häiriötiedotteet

Telian häiriötiedotteet löydät seuraavasta linkistä: https://www.telia.fi/yrityksille/asiakastuki/viat-ja-hairiotilanteet/hairiotiedotteet


Puhelinasioiden hoito Oamkissa

Ainoastaan koulutusosastojen puhelinvastaavat tekevät puhelintilauksia ja liittymämuutoksia. Koulutusosastojen puhelinvastaavien nimet ja yhteystiedot löydät intrasta.

« Takaisin

Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa henkilöstölle, OHJE, Ohjeet & tiedotteet, puhelinasiat and tagged , , , . Lisää permalink suosikkeihisi. Seuraa tänne tulevia kommentteja RSS-feedin avulla. Jätä kommentti tai trackback: Trackback URL.
Kirjaudu sisälle kommentoidaksesi tätä artikkelia