« Back

Settings for reading your school email at home (or with your smartphone)

You can read your e-mail at your own computer using Outlook or any other email programme (e.g. Mozilla Thunderbird) using the common protocol called IMAP. If you’re using a smartphone for your e-mail, it is easiest to use the built-in e-mail application that allows you to add an Exchange account. Since adjusting the settings isn’t identical in all the applications and mobile devices, we can’t unfortunately provide detailed instructions for your phone, but rather just the information you need to get your e-mail to work. NB. You as your user name, you should give your whole e-mail address, e.g. username@students.oamk.fi (where the username is of course your own).

1)      E-mail settings for mobile devices or Outlook

Most mobile devices have a mail application (with an option to add an Exchange account) already installed. By default both Outlook and Mail for Exchange try to find the server information automatically after inputting the email address. If retrieving the settings doesn’t work automatically, you need to do it manually.

Your user name is your email address. (E.g. v0vepi00@students.oamk.fi).

Server: outlook.office365.com
Secured log in: yes
Port: 443

2)      IMAP settings

Your user name is your email address. (E.g. v0vepi00@students.oamk.fi).

Incoming mail server (IMAP): outlook.office365.com
–          Requires SSL
–          Port 993

Outgoing mail server (SMTP): smtp.office365.com
–          Requires TLS
–          Port 587

« Back

This article was published in these categories: English version available, for staff, GUIDELINE, Bulletins & Guidelines, software, for studentsand tagged , , , , .Add a permalink to your favourites. Follow comments to this post with a RSS feed. Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

4 comments

  1. Outi Virkkula
    Written on 17.6.2014 at 08:50:54 | Permalink

    Hei,

    Exchange ActiveSync nokialaisessa ilmoittaa vääristä tiedoista kerta toisensa jälkeen. Kerrotteko vielä, rautalankamallilla, mikä seuraavista kohdista on väärin:

    – sähköposti: käyttäjät@oamk.fi
    – käyttäjänimi: käyttäjätunnus (esim. outiv)
    – palvelimen nimi: outlook.office365.com
    – Toimialue: kk

    Terv. Outi

    • admin
      Written on 17.6.2014 at 10:35:38 | Permalink

      Kokeileppa seuraavaa:

      – sähköposti: ktunnus@oamk.fi (ktunnus = outiv)
      – käyttäjänimi: ktunnus@oamk.fi (ktunnus = outiv)
      – palvelimen nimi: outlook.office365.com
      – Toimialue: kk

  2. Erkki Nuottila
    Written on 20.6.2014 at 16:58:29 | Permalink

    Lähtevän sähköpostin asetukset?
    Kotona työkoneeni Mac, jossa OSX Maverick ja clienttina mail ohjelma.
    Onnistuin saamaan sähköpostit tulemaan, mutta lähtevä sähköposti – ei lähde.
    Tuo TLS ilmeisesti tökkii. Mailissa ei ole suojausta vaan vaihtoehtoina joko
    1) tilitiedot kohdassa TLS-varmenne tai
    2) Lisävalinnat kohdassa Todentaminen / Ulkoinen TLS asiakkaan varmenne

    Olen kokeillut muutamia yhdistelmiä mutta ei menetystä.

    Asetukseni
    smtp.office365.com
    muokattu portti 587
    ei SSL
    TLS-varmenne : Ei mitään
    Käytä automaattista löytämistä on/off

    Virheilmoitus useimmiten: Palvelin smtp.office365.com ei hyväksynyt lähettäjän osoitetta [gmail-osoite piilotettu julkiselta sivulta]. ja Client was not authenticated

    • Anna-Liisa
      Written on 3.7.2014 at 12:49:41 | Permalink

      Hei Erkki,
      ongelmana tässä on, että olet laittanut lähettäjän osoitteeksi gmail-osoitteen: Lähettäjän osoitteena tulee Oamkin palvelinta käyttäessäsi olla sinun oma Oamkin sähköpostiosoitteesi, muut eivät käy. Vars. tukipyynnöt kannattaa aina lähettää helpdeskiin, jonka yhteystiedot löytyvät osoitteesta https://it.oamk.fi/

      (Näitä kommentteja kyllä seurataan, mutta näin kesälomien pyöriessä helpdeskistä saa vastauksen huomattavasti nopeammin!)

Log in to comment this article