« Takaisin

AC:n ryhmätyötilojen (Breakouts) käyttö

Breakoutit tuovat mahdollisuuden ryhmätyöskentelyyn, ilman että osallistujien pitäisi vaihtaa huonetta. Breakout-tilan käynnistäminen, hallitseminen ja poistaminen tapahtuu Attendees Podin avulla. Breakout-tiloja pääsee valmistelemaan käyttöä varten vain breakout-tilan ollessa käynnissä ja tämän vuoksi tilat kannattaakin valmistella hyvissä ajoin, varsinkin jos eri tiloissa on tarkoitus käyttää esim. erillisiä lähdemateriaaleja.

Osallistujien jakaminen ryhmiin

Osallistujat voi jakaa ryhmiin painamalla osallistuja-listan yläosan keskimmäistä Breakout Room View -kuvaketta (merkitty kuvaan punaisella).

kuva1

Breakout-huoneiden rakennetta ja työkaluja voi muokata etukäteen valitsemalla Start Breakouts ja siirtämällä hiiren oman nimesi päälle, jolloin ilmestyy valikko, josta voit klikata Breakout -huoneen nimeä. Siirryt kyseiseen Breakout-huoneeseen ja voit tuoda sinne tarvittavat työkalut pods-valikosta.

kuva2

Osallistujien jakaminen tehdään valitsemalla Main Meeting ja osallistuja. Valitse sitten se Breakout-ryhmä,  johon haluat osallistujia siirtää. Kun olet siirtänyt kaikki osallistujat ryhmiin, paina Start Breakouts. Painikkeeseen muuttuu teksti End Breakouts sekä yläkulmaan teksti ”You are now in a breakout session”.

Huom! Vain huoneen Host näkee Breakout-ikkunan, jossa osallistujia jaetaan eri huoneisiin.

Jos haluat jakaa kaikki osallistujat huoneisiin automaattisesti, voit klikata Start Breakouts -rivillä näkyvää nuolikuvaketta (merkitty kuvassa vihreällä), jolloin osallistujat jaetaan huoneisiin tasaisesti.

Breakout-huoneissa työskentely

Host voit jakaa Breakout -huoneisiin esimerkiksi tiedostoja. Osallistuja voi myös tuoda omia tiedostoja, sillä hänestä tulee automaattisesti Presenter, kun hänet siirretään Breakout-tilaan. Host voi osallistua Breakout-huoneiden työskentelyyn siirtymällä eri huoneiden välillä. Osallistujat eivät näe toisten huoneiden sisältöä.

Kun haluat lopettaa Breakout-huoneiden käyttämisen, paina End Breakouts -painiketta, jolloin kaikki osallistujat siirtyvät takaisin päänäkymään. Sen jälkeen vaihda vielä osallistujalistasta Attendee view -näkymä Breakout room view -näkymän tilalle.

kuva3

« Takaisin

Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa henkilöstölle, Oamk, OHJE, Ohjeet & tiedotteet, oppimisympäristöt and tagged , , , , . Lisää permalink suosikkeihisi. Seuraa tänne tulevia kommentteja RSS-feedin avulla. Jätä kommentti tai trackback: Trackback URL.
Kirjaudu sisälle kommentoidaksesi tätä artikkelia