« Takaisin

Moodle Collaborate: testaa laitteistosi toimivuus ennen Collaborate-istuntoa

Tämä ohje koskee sinua, jos käytät Moodlen Collaboratea siten, että puhut session aikana tai jaat ruutusi muille.

Collaboraten tallenteiden laatu riippuu pitkälti istunnon aikana puhuvien käyttäjien ääniasetuksista ja esittäjinä (ruudunjako) toimivien henkilöiden nettiyhteyden nopeudesta.
Aina ennen tallennettavaa sessiota, kannattaa käydä tekemässä testit seuraavilla sivuilla:

HUOM! kun käytät kameran, mikrofonin ja nettiyhteyden testaussivua, ko. sivulle mennessäsi sinun tulee erikseen sallia kameran ja mikrofonin käyttö ko. sivulla. (Esim. Chromessa se tapahtuu selaimen osoiterivin oikeassa reunassa olevan ikonin kautta).

 Chrome saattaa kysyä haluatko sallia mikrofonin ja kameran käytön:
Tästä ikonista voit muuttaa asetuksia mikrofonin ja kameran käyttöön liittyen:

Kun jaat näyttöäsi Collaboratessa, sinulla tulisi olla käytössäsi nopea nettiyhteys. Jos tallennat Collaborate-istunnon kotoasi käsin, huolehdi ettei muuta verkkoa käyttävää liikennettä juuri olisi, eli esim. muiden perheenjäsenten ei kannattaisi samaan aikaa katsoa vaikkapa elokuvia netin suoratoistopalveluissa tai pelata verkkopelejä, jos he käyttävät samaa verkkoyhteyttä kanssasi.

« Takaisin

Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa English version available, henkilöstölle, Oamk , OHJE, Ohjeet & tiedotteet, ohjelmistot, opiskelijoille, oppimisympäristöt and tagged , , , , , , . Lisää permalink suosikkeihisi. Seuraa tänne tulevia kommentteja RSS-feedin avulla. Jätä kommentti tai trackback: Trackback URL.
Kirjaudu sisälle kommentoidaksesi tätä artikkelia