Online learning

– January 26, 2017

These instructions are meant for both Oamk staff and students. Moodle Oiva 1. Moodle Oamk Moodle is the official e-learning environment in Oamk. You can log in to Oamk Moodle at https://moodle.oamk.fi/. 1.1 Login to Oamk Moodle Oamk students and staff members log in to Moodle with their Oamk username and password. To external users, separate […]

» Read more
Published in these categories: for staff, Oamk , GUIDELINE, Bulletins & Guidelines, for students, learning environments, BULLETIN | Tags: , , , , , , | Post a comment

Sähköinen tenttijärjestelmä (Exam): Opettajan ohjeet

– February 24, 2016

Opettajan ohje Saavutettavuusseloste (Yliopiston ohjeen lopussa) Yleiset ohjeet Tenttiprosessi Kirjautuminen Aukioloajat Tenttivierailu Tentin luominen Tenttityypin valinta Tentin perustiedot Tentin arviointitiedot ja ohjeet Tenttikysymysten lisääminen Tenttikysymysten arpominen Aihealueen merkitseminen valinnaiseksi Tentin julkaiseminen Tentin suoritusten seuranta ja tenttivastausten lataaminen Sähköisen kypsyysnäytteen luominen Kypsyysnäytekysymysten lisääminen Kypsyysnäytteen esikatselu ja julkaiseminen Kypsyysnäytteen arviointi (ohjaava opettaja/tentaattori) Kypsyysnäytteen arviointi (kielentarkistaja/arvioija) Opiskelija vastaa tenttiin […]

» Read more
Published in these categories: English version available, for staff, Oamk , GUIDELINE, Bulletins & Guidelines, software, learning environments | Tags: , , | Post a comment

How to detect plagiarism using Urkund

– September 20, 2012

Urkund is a web based service that detects plagiarism: With Urkund, the teacher can check if a thesis (or any other text-based assessment) includes parts that might be copied from other sources. Urkund uses both Internet resources as well as its own databases of published materials, including other student work downloaded into Urkund. Urkund also […]

» Read more
Published in these categories: English version available, Oamk , GUIDELINE, Bulletins & Guidelines, for students, learning environments | Tags: , , , , , , , , | Post a comment